fredag 12 mars 2010

Det är någonting med prickar.......
.
......som gör att man blir glad!!
.
Så fort jag skymtar något prickigt så dras blicken dit.
Eller "jag går igång på det"(!!!!) som Ernst brukar säga ",
.
Den här 'sommar-ängeln' fick en klänning & hatt av det alldeles underbara nyinköpta ljusgrå tyget med vita prickar. Och tänk, när hon stod där så såg hon så himla somrig ut, så det flög dit en liten fjäril o satte sig på hennes vinge *blink*blink*


När vi ändå är inne på prickigt så har jag (efter att ha suktat ett tag),
inhandlat dessa underbara Latte-muggar från Green Gate.
Tänk vad kaffet kommer smaka bra!!!
Och titta vilka ljuvliga 'kompisar' (!!) muggarna har!
Men dom får vi sukta efter ett tag till =D



(Bilderna lånade från Syster Lycklig)
_____________________________________________________________
Lite pyssel varje dag blir det för min del.
(Jag kan liksom inte låta bli!!)
Här har jag gjort några Hjärt-brädor

______________________________________________________
Ljuvliga vita crocus i kontrast mot snöhögen utanför köksfönstret.
Men visst sjunker snön en liten bit varje dag!?! Härligt!!

Jag brukar ju 'tjata' om vad mycket vackert naturen bjuder oss på!
Ja menar, titta bara på dessa små ludna 'varelser'!!

En till liten 'Kisse' som älskar att sitta i köksfönstret o spana på småfåglarna.
Vi har fågelmaten i trädet ni ser, så hon har verkligen 'första parkett' =)

Ibland händer det plötsligt saker som får en att tänka på hur skört livet är.....
Jag försöker att ta till vara på vardagens små glädjeämnen, och att inte ta för mycket för givet.
Som t ex att våra vackra barn får vara friska & starka.
Och att jag har en familj som jag älskar & som älskar mig.
.
Var rädda om er, & njut av livet.

söndag 7 mars 2010

Söndag förmiddag.....
.
.... och här sitter jag med en mugg nybryggt kaffe & lyssnade nyss på Darins bidrag till melodifestivalen.
Ojojoj, den låten ger mig gåshud!!! Så fin men oxå sorlig text tycker jag.
.
Ja ni, livet rullar på, som sagt.
Ni undrar ibland hur jag hinner sy allt!!
Jag kan berätta att jag arbetar halvtid i en blomsteraffär (Kanans blomsterhandel) här i Nora.
Där hade jag turen att 'halka in på ett bananskal' för ganska exakt 11 år sedan. Jag älskar att få arbeta med händerna & att få skapa.
Har ju numera oxå min lilla 'verksamhet'; Ebbas Änglar
Den innefattar min sömnad, andra diverse hantverk + bloggen, som ju fungerar som min 'hemsida'.
Jag känner mig verkligen priviligerad som får arbeta kreativt + att jag till viss del kan lägga upp min arbetstid som det passar mig & min underbara familj ",
_______________________________________________
Johanna hörde av sig & ville gärna att jag sydde en grå/vitrutig nalle till hennes son.
(Sydde denna prinsessa till hennes dotter för ett tag sedan)
Så låt mig presentera nallen Fabian.........

......som ibland byter skepnad från kramgo nallebjörn till den fasansfulla(!!!! ehh)
Sjörövar-Fabbe!!!

(Fast han är nog inte så 'fasansfull' som han själv tror *blink*blink*)
______________________________________________________
Lite fler vimplar har jag oxå sytt.
En i turkost / vitt.

Och en i mörkblått / ljusblått / vitt.

________________________________________________________
Några bilder på 'små raringar' som bor i mitt köksfönster.


Murgröna är en växt som jag inte kan få för många av! Särskilt dessa brokbladiga limefärgade.
.
Nu ska jag ut på en härlig promenad i det ljuvliga solskenet med våra 'gyllene' grabbar.
.
Hoppas ni får en bra söndag,
vi hörs snart.

måndag 1 mars 2010

Hej hopp!!
.
Här har ni mig igen!!
.
Känner mig rätt så trött nu ett tag o har ganska mycket att stå i.
Ja, ni vet ju alla hur det kan vara ibland!
Så i dag blir det mest bilder & bara lite text ",
.
Maria ville ha en ängel på sin hylla i hallen som kunde sitta där o välkomna henne hem.
Så det blev den här tjejen med ljust rakt hår & lugg, jag tyckte det passade eftersom Maria själv har det!

________________________________________________________
I dag har jag varit o fyllt på med hjärtan hos Nillas bod.
Härligt med pastellfärger nu när längtan efter våren är stor!
Och så blev det några lurviga oxå!
___________________________________________________
Har även hunnit med några vimplar,
som t ex dessa i rosa nyanser med matchande hjärtan.
Ni hittar dom här på Tradera!


___________________________________________________
Sist men inte minst bjuder jag på detta 'ögongodis'!
Ljuvliga små vita skatter som jag inte kan se mig mätt på ",

Må så gott vänner, vi hörs snart igen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...