söndag 30 augusti 2009

WOW!!!!!!!! Vilken lördag!!!!!!
Nora marken kom då äntligen.......
O ja säger bara ..... WOW igen!!! (ok, sluta tjata nu......)
SÅ HIMLA ROLIGT, vilken respons.
Som ni vet så har jag ju sytt o sytt o sytt..... Kjelle & barnen har varit fantastiska & fixat det mesta här hemma, så jag har kunnat ägna mig åt att ladda upp.
Och så igår klev jag upp i ottan, kl 6.00, sedan packa det som var kvar hemma, (var ner med ett lass redanfredag kväll) Hämta bord, packa & "duka" upp. Fixa o ställa allt snyggt. Vilket var svårt för det blåste ju nästan storm =(
(nåja, nåja inget gnäll nu!!)
Ja, vi fick förankra allt så gott det gick med nålar o stora stenar.
Sedan kom det igång. Hade en sån jätterolig dag, & fick definitivt blodad tand! (Nu tar jag & siktar in mig på Noras julmarknad! Återkommer förstås med info om det längre fram.)
TACK alla som kom fram & handlade, tittade eller bara sa några uppskattande ord, det värmer gott efter allt jobb.
Hade ju fått lite gratisreklam oxå genom att någon rar varelse hade tipsat lokaltidningen om att jag & Cajsa Lindheden skulle stå & sälja våra hantverk. (mer om det senare)
Cajsa gör underbara smycken & är en sån go tjej. Hon & hennes syster Maria stod "granne" & förgyllde dagen.
Sist men inte minst TACK Marlene, för att du ställde upp & för att du finns =)
Oj, det blev ju värsta "Oscars-talet".... ^^,
_______________________________________________________
I dag ska vi ta det lungt & fira våran fina Anton som fyller 16 år!
Grattis "lille prins" (men guuuud vad jag är pinsam nu!!!!)
_______________________________________________________
Här är några av skapelserna som kom till inför marken:
"Rödhätta" a la bondromantik med baggyjeans tunika & rutig halsduk.

Blåprickig ängla-ponny i flygande galopp.

Flygande ängla-knubbisar med massor av kärlek!


Svävande ängla-ballerina i piruett!



Ja, här stod vi hela dagen...... utanför Nillas bod (ni ser att det blåser va?!?!)
(måste bara tacka en till.....lovar.....hihi!!!)
TACK Pernilla för att jag fick "skymma" ditt skyltfönster!!!


13 kommentarer:

  1. Du låter alldeles lycklig i din text! Så härligt! Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Va roligt att du hade en bra dag på marknaden! När mina barn var små sydde jag jämt waldorfdockor i alla former och mjukisdjur och stod och sålde till jul och på sommarmarknader. Det var en härlig tid!

    SvaraRadera
  3. Jättekul att det blev en lyckad helg på Nora-marken! Jag hade faktiskt tänkt att åka dit, men det blev så mycket annat under denna helg........ Åh... Vad trist. Det hade varit så kul att se dina kreationer "på riktigt".
    Du är duktig!!
    Ha det bra! //Sari

    SvaraRadera
  4. Glad för din skull. :D ...att det blev så lyckat.

    Varma sol och regnhälsningar!!

    SvaraRadera
  5. Tack för trevligt sällskap under lördagen!! Trots vädret blev det en riktigt solig helg, eller hur;)
    Vi hörs!
    Kram Cajsa

    SvaraRadera
  6. Hej min ängla-vän!!
    Grattis till din succé på marken....det är du värd efter allt slit bakom Huskvarnan...haha :)
    Om du behöver plats till julmarknaden är du såå välkommen att stå utanför Almas Rum....
    Vi ses i veckan!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Alltså du är ju bara helt OTROLIG!!!!!!
    Har du alltid änglar till salu eller gör du på beställning?

    Och priserna är jag intresserad av! Bara MÅSTE ha en sån där och vad kan vara bättre att ge bort i julklapp!!!

    kramar Erika

    Min mail erisod@yahoo.se

    SvaraRadera
  8. Ja fyy så synd att ja missade dig! men ja var allt där idag! Å dom är ju så mkt finare i verkligheten!!
    Så roligt att det vart så lyckat! Tycker verkligen att du ska stå i jul! har funderat på det länge med men aldrig tagit mig för... Men wasköping har ja stått på nästan varje jul! Sååå mysigt!!
    Hörs snart goa du!
    Kram Lisa.

    SvaraRadera
  9. Va kul att det gick bra och att du fick bra respons...synd bara att det blåste så mycket.. =)

    Tyvärr han/orkade vi inte åka upp.. =(

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  10. Å så fina änglar Du gjort till marknaden.
    Kul att det gick bra,
    Änglaknubbisarna är så söta.
    Har Du någon kvar?

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vad kul att det gick så bra för er..Rödhätta var ju bara såå fin..påminner om min dotter :)

    Kram Anne

    SvaraRadera
  12. Tack för trevligt sällskap!!

    Jag hör av mig om "min" ängel när lägenheten är fixad så att hon kan få sin plats.

    SvaraRadera
  13. hej
    så kul för dig att de gick så bra,men de är ju inte så konstigt med dina underbara änglar =)
    kram pia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...