söndag 8 november 2009

Go´kväll kära vänner
m
Ja ni...... det blir inte så tätt mellan inläggen just nu eftersom jag har mycket att stå i!!!
Har fått in ganska många julklappsbeställningar den här veckan & det tycker jag är jättekul!!
.
Men..... jag känner ändå min begränsning,
& för att jag ska "räcka till" för min familj, jobbet mm. så kan jag tyvär inte ta emot fler beställningar före jul. Jag tar naturligtvis gärna emot beställningar, men då med leverans i januari.
.
_____________________________________________________
.
Angående julmarken....
så har Pernilla (Nillas bod) erbjudit mig att få stå inne i butiken.......
JAAAA tack sa jag!!!
Tänk vad skönt, att få stå inne i värmen i stället för utanför på trottoaren. Ja menar, oavsett vad det är för väder, så kan man ju räkna ut att i december, då är det ingen hit att stå 7 timmar utomhus, & dessutom 2 dagar i rad!!
Tack snälla Pernilla =D
_________________________________________________
.
Idag bjuder jag bara på dessa två damer!
Har förstås sytt mycket annat oxå, men det kära vänner, tänkte jag visa er närmare julmarken! *blink*
.
I det söta lilla badkaret (från Almas rum), hade jag tänkt lägga små tvålar.
Men Ebba tyckte att hennes lilla Maileg-mus, skulle sitta där!
& visst passar hon bra med sin söta prickiga badräkt!
__________________________________________________________
.
Nu har jag bytt ut kransarna på skänken.
Den här gången fick det bli väldoftande eucalyptus som jag bara band ihop till små kransar.
.
.
___________________________________________________
.
Ja ni...... den här veckan har faktiskt varit ganska tuff.....
Våran Anton, har på ett mycket tragiskt sätt, förlorat en klasskamrat.
Bara 16 år gammal & med hela livet framför sig.....
Själv är jag ganska känslosam, & har nära, både till skratt & gråt. Vi i familjen har varit väldigt berörda av detta. Tankarna går till föräldrar & anhöriga som har en sån fruktansvärd tid framför sig.
(Kände bara att jag ville skriva några rader om detta..... )

Var rädda om er
k

k

10 kommentarer:

  1. Usch vad tragiskt.. Att förlora ett barn är det värsta som kan hända.. :-(

    Jobba nu lugnt och stressa inte..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du visar och tråkig avslutning. Vad säger man i en sådan situation?
    Jag ryser när jag läser dina ord........


    Må så gott ni kan.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Maileg musen passade perfekt i badkaret!
    Tragiskt när unga människor dör! Usch!!!! Faller en tår vid bara tanken....

    SvaraRadera
  4. Vilka tjusiga badänglar!!
    Och så söta kransar! Superfint på skänken!
    Själv håller jag på och binder lingonriskransar. Vi får de hur de blir! Det har börjat bra iallafall!
    Jag instämmer med övriga, tragiskt när en så ung människa går bort... Jag blir alldeles kall när jag tänker på det... Usch..
    Ha en fin pysslarvecka!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Hej igen...

    Måste bara säga grattis till att du slipper stå ute under julmarknaden;) Det kan ju bli riktigt bistert...

    Ha det så gott ni kan mitt i all sorg!

    Kram

    SvaraRadera
  6. hej malin
    Tord tackar o bugar för hälsningen =) så fina kransar du gjort och va fint de va på skåpet. oj jag ryser av dina slutord...måste va de värsta man kan råka ut för...
    kramar pia

    SvaraRadera
  7. Oj va du sliter, bra att du kan säga ifrån med.

    Usch så tragiskt att mista någon så ung. Jag vet hur jobbigt det är, min äldsta sons bästa kompis körde ihjäl sig bara 19 år gammal, det var väldigt jobbigt... =(

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  8. Hej Malin!

    Tack för omtanken vi fick idag! Glad överraskning när jag själv skulle öpppna butiken!
    Där hängde de doftande hyacinterna,

    TACK! Kram Mia nere på gatan

    SvaraRadera
  9. Ibland står tiden stilla..tänk vad allting kan ändra sig...underbara damer hos dig, du syr så mkt läckert som jag skulle vilja ha, ha en fin torsdag, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    jag hittade hit genom en arbetskamrat!
    Vilka underbar saker du gör. Läste att du inte kunde ta emot mer best till jul men kan man få best tills jan?? Skulle så himla gärna vilja best sådana badtanter de e helt bedårande min mamma skulle bli så glad för dem....men jag vet inte om man best här el genom mail eller vad?? många kramar magda.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...