onsdag 6 januari 2010

Nu har jag sytt....
.
...... två stycken änglagubbar.
Dom här två herrarna har hoppat i pyjamasen & är straxt redo för John Blund,
men först måste tidningen hinnas med!!! Åtminstone sportbladet...... resten kan kvitta ^^,




Änglagubbarna finns att köpa, bara att maila vid intresse =D
.
Även denna änglagris finns till försäljning!

_____________________________________________________
.
Just nu har vi riktig Vargavinter här i Nora!
Minus 22 grader (!!!) & i natt var termometern nere på -29!!!! Hujedamej, då håller man sig inomhus, & i kakelugnen eldas det på duktigt nu vill jag lova.
I går mitt på dan, när det bara (!!) var -17, var jag med hundarna i skogen.
Alltså, det är nästan magiskt med all snö.....
Jag bara stod där en lååååång stund & lyssnade på tystnaden, solen sken ner genom all snö & det var så himla vackert.

Här kommer ett helt fång med varma raggsockskramar från mig!
Var rädda om er.


18 kommentarer:

  1. Du gör så underbart söta änglar! Jag blir sååå inspirerad av din vackra blogg och har faktiskt nu på jullovet lyckats knåpa ihop en liten änglafru som snart finns att skåda på min blogg!Håller också på med en "God natt ängel" som jag lägger ut när den blir klar. Håller med om att det är fint ute nu.
    Må så gott.

    SvaraRadera
  2. Vilka rara änglagubbar du gjort dom är ju helt bedårande, nog är man less på kylan och min gamle labbe får kramp i benen så fort han går ut..och länge ska visst kölden stanna..brrrr..kram VIOLA

    SvaraRadera
  3. Underbar detalj Ebba, med de små sportbilagorna. Så fint, så fint...verkar som om du tänker vara outstanding detta året också. :)

    Du vet att jag njuter av att få se ditt hantverk här på bloggen.

    Varma (?) hälsningar! :)

    SvaraRadera
  4. Som sagt raggsockskramen sitter INTE ivägen precis!

    Fasen så kallt det är!

    Dessa gubbar tycker jag var supersöta!
    Tidningen sen?!
    :D

    Kan tro att besöket i skogen var magisk.

    Kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  5. vad härligt.. sååå himmla söt. och såå mycket snö. men vi har ochå snö den här året.. kramis

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är det verkligen kallt.....!!!!!
    Vilken vinter!!
    Fina gubbar du sytt! Och sportintresserade såklart!! Hihi!
    Det måste ha blivit hur många figurer som helst som du hunnit sy under ett års tid! Du visar ju upp nya, fantastiska skapelser hela tiden!
    Hoppas du får ett minst lika bra pysselår även detta år!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  7. Ja varma raggisar behövs i er kyla.. Hyjjj!!! Men visst är det vackert ute nu när snön ligger och det är lite småkallt, eller här nere är det småkallt rättare sagt..

    Så fina änglagubbar du sytt, som allt annat du syr.. Så fina saker..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du hittade till mig och att våra döttrar har samma namn :) Vad duktig du är på att sy. Jättefina saker! Många kramar från Emilia

    SvaraRadera
  9. hej malin
    dom är så sköna ....kul ide med tidningen...=) här är de oxo bitande kallt, man får verkligen bylsa på sig om man ska gå ut.
    kram pia

    SvaraRadera
  10. Heej Malin!!! Tusen tack för kommentaren inne hos mig förut. Vilka fiiiina änglar du gör! dina John Blund killar är jättefina! Grisen är hur söt som helst med sina vingar. :)
    Här i Härnösand har vi 26 minus i dag. Förut var det kallare och då frös vårat vatten. Gud så kallt vi hade inne. Sa till maken att nu är det dags att skaffe en braskamin eller något annat som värmer om det skulle hända igen! Så det lär bli någon installation av det slaget fram över.

    Oj vad jag surrar! hihi.
    Ska vidare nu. Önskar dig fina dagar och mycket värme. Raggsocks kramar till dig med! / Åsa.

    SvaraRadera
  11. Helt underbara trötter gubbar och sportbladet ha ha ha skulle passa min gubbe:)

    Och grisen åhhh , vad kostar den? maila mig :)

    Hoppas att det blir liite varmare snart våra goldisar fryser om tassarna :) Tänk om vi bodde närmare era killar vad roligt dom skulle ha det:) och antagligen varmt oxå hi hi

    Kramz/annika

    SvaraRadera
  12. Vilka jättefina gubbar, ser mysiga ut i sina pyjamaser. Här har vi det kallt (tycker vi här i söder) nästan - 15, det är inte så vanligt i Göteborgstrakten.
    Ha en fin helg, fin blogg du har (glömde nästan säga detta).
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  13. Härliga mysgubbar =0)
    Visst är det vackert med all snö, men liiite väl kallt tycker nog jag att det är, å ändå är ju jag norrlänning i botten =0) Hoppas du har fått en bra start på det nya året!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Hej va fina gonattisar du har sytt! Ja, det är såå kallt men såå vackert! Jag vill mysa i värmen! Ha en skön helg! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  15. åå vad söta dem är gubbarna:), visst är det fint med all snö ,men denna kylan har jag ledsnat på jag vill ha lite mildare så man kan börja med riktiga promenader:)
    kram

    SvaraRadera
  16. Vilka söta trötta herrar! Undrar om du längtar efter det nya Tilda häftet och tygerna lika mycket som jag gör?
    :-)
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  17. Så fina gubbar du sytt! De är helt underbara!

    SvaraRadera
  18. Dina grejer är så grymt fina! Mycket roligt att titta på!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...