söndag 3 januari 2010

God fortsättning!
.
Jag vill börja året med att tacka Er!
Tänker inte skriva något långt tal, men som sagt, jag vill tacka Er,
för att ni vill titta in här hos mig & följa min enkla blogg.
.
Det var i mellandagarna för ganska exakt ett år sedan som jag sydde min första Tilda-figur, en liten nalle ur boken; Tildas hus. Sedan blev det en ängel & en tilll & en till & en till &....... ja resten vet ni ju vid det här laget!!!
I samma veva ungefär, så "upptäckte" jag alla dessa bloggar som var så oerhört inspirerande! Både vad gällde pyssel men oxå inredning.
Tänkte att jag kan väl prova att lägga upp lite bilder på en egen blogg. Sagt & gjort, så fick det bli, &
"Ebbas Änglar" var född!
(Firar snart ett år, så håll utkik, utlottning på G!!)
Ska inte babbla mer nu, men återigen TACK för att ni vill följa mig.
Det är Ni som inspirerar mig att fortsätta =D
____________________________________________
.
Nu vill jag visa er Harry
en underbart liten charmig "kille" som numera bor hos änglarna.
Matte Lena undrade om jag kunde försöka skapa en liten änglahund till minne av deras kära lilla familjemedlem.
En ära för mig, & nu så sitter han där i Vingåker & håller ett vakande öga på sin familj ^^,
(Alltså kolla den här charmiga lilla killen!!)

_________________________________________________________
.
En annan passion, som det skakades liv i rejält det gångna året, är inredning.
Har alltid tyckt om att pyssla & fixa med hemmet, men nu har det fått blivit en större del av min fritid. Mycket tack vare alla underbara inspirerande bloggar som jag med stort intresse följer.
.
Något som jag blivit helt såld på är kviltar av olika slag.
(Kjelle brukar fråga hur många man egentligen behöver!?!? - Men hallå! Vad då behöver?!?!) *blink*
Dessa har jag hittills "unnat" mig!! =D
Men dom här kunde gärna få ansluta sig till min lilla samling!!
(bilderna har jag lånat från Nordljus - Hjortgården i kyrkbyn - H&M home - Indiska)
_______________________________________________________
.
En butik här i Nora som jag flitigt besöker är
Nora Diversehandel.
En ganska stor Secondhand/Loppis som ligger vid torget i Nora.
Dom senaste "fynden" hittade jag dagarna innan jul & fick bli julklappar till mig själv *blink*
Spegeln ska målas vit så småningom (när jag hinner) & det lilla söta bordet står redan på plats i vardagsrummet.


Hoppas att ni får ett bra år 2010
Var rädda om er & fortsätt gärna att titta in!

15 kommentarer:

  1. hej.. vilken söt hund och fina plaids.. hoppas du gör myket nytt, jag älskar dina saker. kramis

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!!!
    Ytterligare en charmtroll har du skapat!!
    Har varit ute och gått i västanvinden brrr...
    Ett nytt år Malin...vi kämpar på!!!
    Kram Mia nere på gatan

    SvaraRadera
  3. Hej!! Gott nytt!! Underbara figurer du gör, inspirerande blogg du har.Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilka söta hundar - både den med vingar och den skuttige!
    Herr Fräken brukar fråga hur många kuddar som man behöver.. men sådant där förstår sig inte herrar på.. behöver och behöver... :-D

    SvaraRadera
  5. Du som är så duktig att sy kan ju sy dina egna plädar. Det blir ju så fint och ombonat med några lapptäcken i huset. =)
    /Gisela

    SvaraRadera
  6. Så söt din hund är.. Du gör så fina saker..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År! Hoppas du fortsätter i samma anda med din blogg! Älskar att titta in till dig och dina alster!/agneta i blekinge

    SvaraRadera
  8. Så kul och sorgset på samma gång att se vår lille Harry på din blogg. Vi saknar honom och våra blickar går ofta upp till vår nya lilla änglahund som sitter på hyllan över TV´n. Tusen tack!!!

    SvaraRadera
  9. Söt hund.:) Både som ängel och IRL. Får ha en liten tyst minut här framför datorn... :)
    Tänk om man hade varit vän med symaskinen, har en känsla av att den inte gillar mig... ^^

    -matilda

    SvaraRadera
  10. Quiltar kan man inte få för många av. Jag har också några av de där och vill ha fler! Det är härligt att få följa din blogg! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  11. Håller med quiltar är en samling av skönheter!

    Såklart att jag tittar in här, du är så himla bra!

    DU, iår fick jag veta att min moster oxå beställt en "mormor". Så nu fattar jag vad du menar med frakten!

    Må så gott.
    kram från mig

    SvaraRadera
  12. God fortsättning vännen! Du gör faktiskt mig stark.. många gånger har jag kämpat på detta år.. just pga att du sagt det! Tack för att du finns Malin!! Kram Tess

    SvaraRadera
  13. Du tillverkar så fina saker. Trodde inte att du endast har sytt ett år! Så då är det inte för sent att ta tag i det.
    Fortsätt att skriv och visa dina fina Tildor.
    kram annika

    SvaraRadera
  14. Harr yvar ju helt underbar :-) Du är verkligen duktig, förstår att de blev nöjda med sin ängelhund! Och vilket fynd du gjort, det lilla vitqa bordet hade inte jag heller tackat nej till...

    Ser fram emot att följa dig under året för massor av inspiration - varma kramar!
    Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Hittade in i din underbara blogg efter att ha virrat runt i bloggvärlden, fniss. Vad duktig du är och vilken otroligt mysig blogg du har. Kommer absolut tillbaka. Ha det gott så länge. Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...